mandag 6. mars 2017

Konfirmasjonsveske med mal/tutorial

Enda en konfirmasjonsveske.
 Her har jeg også laget en enkel mal om flere vil prøve seg på den. 


Til denne vesken har jeg brukt av de nye mønsterpapirene fra Craft&You Design
Jeg har brukt både fra serien  I LOVE VINTAGE og BIRD SONG.
(For tutorial skroll nedover på siden).


Inni esken har jeg stemplet med stempel fra Stempelglede


Også stempelet foran på vesken er fra Stempelglede


Blomstene har fått både snow writer og Star Dust over seg. 


Vesken holdes lukket med magneter som er skjult under mønsterpapiret. 


UTSTYRSLISTE: 
Craft&You Design: Mønsterpapir. 
Stempelglede: Tekststempel. 
Ellers: Blomster, vokstråd, ink, dies, magneter, gesso, snow writer og star dust. 


Jeg legger denne til utfordringen hos: 



STEG FOR STEG:
Jeg viser det grunnleggende for denne vesken. 
Skjær ut i kartong: Et rektangel på 13 x 30 cm. Lag brettekant 12 cm inn på hver side som vist på bildet.


Brett til som vist på bildet under. 


Dekk så innsiden med mønsterpapir. 


Skjær ut i kartong: Et rektangel på 20 x 14 cm.
 Lag brettekant 4 cm inn på hver side og klipp til som vist på bildet under.


Brett til og lim A mot B på alle sider. 


Så dekker jeg esken med mønsterpapir.


Så fester jeg esken som vist på bildet under. 


Fest magneter som skal holde vesken sammen. Dette festes på fremsiden av vesken. 
(Pass på at de ikke kommer for langt ned).


Dekk fremsiden og baksiden av vesken med mønsterpapir. 


Som lokk har jeg brukt en dies fra GoKreate. 
Jeg staser ut i både kartong og mønsterpapir. Lag brettekant på midten.
(Har du ikke stor nok dies, skjær ut et kvadrat på 13,5 x 13,5 cm og brett på midten).


Jeg limer den utstasede kartongen på baksiden av vesken. 


Så fester jeg magnetene på fremsiden av vesken.


Til sist limer jeg på mønsterpapiret. 


Jeg bruker et silkebånd som håndtak.Dette fester jeg under lokket på vesken. 


Da er det bare å pynte.


Lykke til! 

5 kommentarer:

  1. Bare lekker! Takk for inspirasjon og at du deler! Klem ;)

    SvarSlett
  2. Nydelig veske!
    Tusen takk for at du deler malen!

    SvarSlett
  3. Så nydelig eske. Flotte papirer og herlige vår farger.
    Så flott med Mal du har laget
    Takk for at du deltar hos Hobbygarasjen.no
    DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  4. Så flott eske du har laget og så snill du er som deler malen. Tusen takk for ditt bidrag i hobbygarasjen sin utfordring!

    SvarSlett
  5. Beautiful design. Thank you for sharing your work with us at Dragonfly Dreams
    Mary

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-