fredag 24. april 2009

GAVEESKE MED KORTLOKK

Her er beskrivelsen av gaveeske med kortlokk:



Jeg har laget en enkel beskrivelse på denne esken: 
Skjær ut et rektangel på 15 x 15 cm og lag brettekant 3 cm inn på alle sidene. 
Klipp til som vist på bildet under.

 Lim A mot B på alle hjørner.


Skjær ut et rektangel på 12 x 8,8 cm og lag en brettekant 3 cm inn på kartongen som vist på bildet.



 Brett.




Sett denne i esken og lim A mot B.




 Skjær ut 4 rektangler i mønsterpapir: 9,75 x 2,75 cm.




Lim dette rundt kanten på esken.




Kortet: Skjær ut et rektangel på 10 x 20 cm.




Lag brettekant 10 cm inn på kartongen og brett.




Kortet innvendig: Skjær ut 2 kvadrat på 9,75 x 9,75 cm.
(Jeg har festet magneter for å holde kortet bedre sammen).



Lim på mønsterpapiret.



For lettere å åpne kortet har jeg festet et bånd på kortet før jeg fester panelene.




Til panelene på kortet skjærer jeg ut som vist på bildet under.




 Lim A på B, B på C, og C på D.




 Lim dette på kortet.




Fest så kortet på lokket.




Da er esken klar til dekorering.



Lykke til!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-