søndag 22. mars 2009

"STEP BY STEP" - ESKEKORT

Dette eskekortet måler 9 x 11 cm og har en rygg på 3 cm.
Esken inni måler 8 x 11 cm og er 2 cm høy.
Jeg starter med esken som skal være inni kortet.
Skjær ut et rektangel i kartong, 12 x 14 cm.
Lag brettekant 2 cm inn på alle sider.
Klipp endene som vist på bildet under.

Brett og lim esken i endene. (Se bildet under).
Bærelokk: Skjær ut et rektangel i kartong 12 x 7,75 cm. Lag brettekant 2 cm inn på rektanglet.

Brett bærelokket og lim dette på esken. A mot B. (Se bildet under).
Selve lokket på esken skjærer jeg ut i kartong. Et rektangel på 8,5 x 10,5 cm (B). Så skjærer jeg ut et rektangel i mønsterpapir 8 x 10 cm. (A). Lim så A på B, og B på C. Da er esken ferdig.
Så lager jeg kortet: Skjær ut et rektangel i kartong, 25 x 9 cm.
Lag brettekant 11 cm inn på begge sider som vist på bildet under.


Dette kortet holdes lukket med bånd. Disse limer jeg på før jeg legger på paneler med mønsterpapir.
Jeg pynter med mønsterpapir.
Jeg skjærer ut 2 rektangler i mønsterpapir, 8,5 x 10,5 til de største flatene foran på kortet. Til ryggen skjærer jeg ut et rektangel på 8,5 x 2,5 cm. Så for hvert panel jeg fester videre på kortet, lager jeg det 0,5 cm mindre i lengde og bredde.
(Her har jeg svertet kantene, og hatt på litt Stickles Gold).
Da er kortet ferdig foran. På innsiden av kortet gjør jeg det på samme måte som foran.
Jeg skjærer ut to rektangel i mønsterpapir, 8,5 x 10,5 til de største flatene. Så ett rektangel på 8,5 x 2,5 cm til rygg. (Også her har jeg svertet kantene).
Så limer jeg panelene på.
Så limer jeg fast esken inni kortet.
Da er esken ferdig til dekorering.
LYKKE TIL!


8 kommentarer:

  1. Tusind Tak for endnu en Tuturial - du er altid så sød til at give informationer. Dejligt!
    Jeg besøgte hjemmesiden du linkede til i Polen i aftes, og det blev da til et større indkøb - hihi. Så også tak for det link.

    SvarSlett
  2. Wow this is awesome! Thanks for the tutorial Randi. I'm going to do my best to "inchify" it. lol
    I just love trying new projects, you're the best!

    SvarSlett
  3. Sååååå fin ask och jag måste bara testa att göra en!! =) Tack för inspirationen och att du delar med dej av "ritningen"!

    Kram Maritha

    SvarSlett
  4. Tak for din tutorial. Det er jeg glad for :-) Jeg må straks i gang med at lave den. Knus

    SvarSlett
  5. Nydelig eske!! Takk for at du deler oppskrifta med oss andre!

    Ha en fin dag:)

    Klem Mette

    SvarSlett
  6. Hi Randi! Great tutorial thank you so much.
    Please please visit my blog I made a box card using your step-by-step direction. I linked back to your blog so maybe others can get inspired as I did.
    Hugs Bonnie

    SvarSlett
  7. Takk for flott tutorial! Sitter og lager eskekortet nå jeg ;) Klem.

    SvarSlett
  8. For en nydelig eske! Tusen takk for at du deler.

    Ann Kristin

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-