torsdag 28. oktober 2010

TUTORIAL PÅ LITEN KONFEKT-ESKE

"STEP-BY-STEP:" Denne esken måler 6 x 6cm og er 4cm høy.

Skjær ut et kvadrat på 14 x 14cm. Lag brettekant 4cm inn på kvadratet på alle sider.
Klipp bort en trekant på hver "flipp" som vist på bildet under.

Brett inn brettekantene som vist på bildet under.
Lim "A" mot "B" på alle hjørner, slik at det blir en eske

BÆRELOKK:
Skjær ut et rektangel på 10 x 5,8cm.
Lag en brettekant 4cm inn på firkanten. (Se bildet under).
Brett, "A" skal limes mot"B" som vist nedenfor.
Lim sammen.
Esken er klar til å dekoreres med mønsterpapir.
Jeg har stemplet mønsterpapiret med BORDER nede på kanten før jeg har festet det.
SIDESTYKKENE:
Skjær ut 4 rektangler på 6 x 3,8cm.
Fest dette utvendig på esken.
(Vil du dekorere esken innvendig: Skjær ut 4 rektangel på 5,8 x 3,75cm og fest dette innvendig).
Skjær ut et rektangel på 6,5 x 6,5cm og fest dette under esken som bunn.
LOKK:
Skjær ut kvadrat som vist nedenfor.
Lim så dette sammen, start med den største delen, så nest største del oppå den største osv.
Lim lokket fast oppe på esken.
SJOKOLADE-HOLDER:
Skjær ut et rektangel på 8 x 8cm.
Stas ut eller klipp ut en sirkel midt på firkanten. Her har jeg valgt en sirkel på 3,5cm i diameter.
Lag brettekant 1cm inn på alle sider.
Klipp bort en trekant på "flippen" på alle sider. Se bildet under.
Brett kantene inn som vist under.
(Her har jeg stemplet med BORDER og embosset).
Sett sjokoladeholderen ned i esken.
Ferdig til dekorering!

LYKKE TIL!


19 kommentarer:

  1. Vilken bra Tutoriel, kan inte bli tydligare.
    Tusen tack.
    Kramar Camilla

    SvarSlett
  2. Flott og instruktiv tutorial som slutter med en helt fortryllende liten eske. Ha en fin kveld
    :-))

    SvarSlett
  3. Tusen tusen tusen takk for tutoriel på denne nydelige esken :)))
    Denne skal jeg prøve meg på i helgen.
    Ha en god og kreativ helg! -klem-

    SvarSlett
  4. Denne var utrolig lekker! Takk for kjempegod beskrivelse!

    SvarSlett
  5. Så liten og søt eske, Randi!!! Nydelig!! Mmm jeg har jo sånn sjokolade i skapet så da bør jeg jo lage noen små esker til!! Tusen takk for ide og tutorial.
    Ønsker deg en riktig fin helg!
    Klemmer, Wenche :0)

    SvarSlett
  6. Denne var lekker!! Tusen takk for du deler:)

    Ha ei fin helg:)

    Klem Mette

    SvarSlett
  7. Guri malla så flott og stilig lita eske!!
    Dette må prøves!
    Tuusen takk for flott tutorial! :-)

    SvarSlett
  8. Så utrolig søt denne var!!!

    SvarSlett
  9. Wowww hvor er den smuk... super god ide
    1000 tak for en god tutorial
    Ha en god søndag

    SvarSlett
  10. WOOOOW!!!!! Denne er LEKKER!!!!! :D :D :D

    SvarSlett
  11. What a beautiful box and thanks for the tutorial.

    SvarSlett
  12. Thank You! For this tutorial for a sweet little box.

    SvarSlett
  13. Rigtig sød æske. Og tak for lån af tutorial.

    SvarSlett
  14. Å så glad jeg ble da jeg oppdaga bloggen din i dag:) Så mye lekkert du lager og de flotte tutorialene. Denne bloggen MÅ jeg bare følge :)
    Ha en fortsatt god jul :)
    Hilsen Ann Elin

    SvarSlett
  15. TACK...för en strålande bra beskrivning!!
    Din blogg är den BÄSTA jag har hittat. Så mycket FINT du gör och tack snälla för att du delar med dig!
    Vinterhälsningar från Eva i Kalmar

    SvarSlett
  16. Dette var kjempebra beskrivelse! :-) tenkte å lage konfekt i julegaver i år og har letet på nett etter hvordan man lager egne konfektesker! :-) Takk! <3 super blogg !

    SvarSlett
  17. Så søt eske:) Denne må jeg bare prøve. Tusen takk for oppskriften!

    SvarSlett
  18. Tusen takk for kjempe flott og enkel tutorial på denne konfektesken Randi. Jeg trengte en god ide til smykkeboks som skal være bursdagsgave da jeg kom over din blogg og så denne flotte esken, som passet perfekt :)

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-