søndag 24. mai 2009

TUTORIAL PÅ KAKE

Du trenger:
-kartong (Jeg har brukt Bazzill).
-limpistol
-Modeling Paste
-bakepapir/pizzapapir
-pynt

Jeg starter med selve kaken.
Jeg lager en sirkel på 9 cm i diameter. (Jeg bruker Spellbindersrammer til sirklene).
Skjær så et rektangel på 6 x 30 cm.
Når jeg skal lime rektanglet rundt sirkelen, legger jeg bakepapir/pizzapapir under. Dermed unngår jeg at limet fra limpistolen fester seg. Overflødig lim rundt kantene fjernes lett.
Jeg bruker limpistolen og fester et par - tre cm i gangen. Dette for at det hele skal festes ordentlig.


Slik ser den ut når jeg har limt rundt og festet sidestykkene.

Jeg snur "kaken" og smører på modellerings pasta.

Bunnen:

Lag en sirkel med diameter på 8,5cm.

Skjær ut et rektangel på 3,5 x 27 cm. (Jeg har brukt en MS-puncher på rektanglet før jeg festet det.
Jeg limer bunn og kant sammen som beskrevet ovenfor.
Jeg lager så en sirkel med diameter på 9,5 cm. Oppå denne fester jeg en pynteserviett. Til slutt fester jeg bunnen oppå dette.
Det blir da seende slik ut som på bildet under.
Da gjenstår pyntingen av kaken.
Jeg har pyntet kaken med bling, perlebånd, bånd og blomster. I bunnen har jeg festet en stempeltekst.

LYKKE TIL!



10 kommentarer:

  1. Så flott mal du hadde laget. Dette setter jeg virkelig pris på og denne må jeg bare prøve meg på en gang. Klem Bente

    SvarSlett
  2. WOW!! Fantastisk flott kakemal! Klem:)

    SvarSlett
  3. Så stilig! denne må prøves ut :D

    SvarSlett
  4. Så nydelig!!!! Må prøves ein gong når eg får tak i nokre puncher :) :) Takk som deler!!

    SvarSlett
  5. How wonderful it looks. Thank You for the sweet comment on my blog
    Cheers from Bangalore, India
    Sonia
    cardsandschoolprojects.blogspot.com

    SvarSlett
  6. Herlig kake!!!Dette må prøves:)

    SvarSlett
  7. ich bin schwer beeindruckt von Deiner Torte. Von Dir kann man richtig viel lernen. So verschieden und phantasiereich und doch so sauber gearbeitet.

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-