mandag 31. oktober 2016

Craft&You Design - Tutorial på chipboard med 3D-effkt

I bloggen i dag viser jeg hva jeg gjør for å få 3D-effekt på chipboarden.


For step-by-step skroll ned.
På dette kortet har jeg brukt mønsterpapir fra Craft&You Design - Frozen Paper. 


Kantene har fått gesso rundt seg og blitt bøyd. Blomstene har blitt "frostet".
Bak blomstene har jeg pyntet med litt fiber. 
Inni kortet har jeg laget plass for en personlig hilsen. 


Utstyrsliste:
Craft&You Design: Mønsterpapir. 
Wild Orchid Crafts: Blomster. 
Ellers: Gesso, Snow Writer, dies fra Spellbinders, fiber og Star Dust. Tekststempelet er fra Kort&Godt. 

Legger kortet til utfordringen hos:


Tutorial:
Du trenger modelingspasta, chipboard og en svamp.


Bruk bakepapir under så fester det seg ikke. 
Ta rikelig med pasta på svampen.


Trykk ned på chipboarden og løft rett opp. 


På denne måten får du "toppene".


Fyll hele chipboarden. 


Når dette er tørket maler jeg over med hvit gesso. 


Lykke til! 

2 kommentarer:

  1. Wow! Rå lekkert! Likte 3d effekten på arka, detaljane du har laga på chipboardsen og oppsettet med store blomar. Takk for du deltek hos Kort O Mania. Dt-Gina.

    SvarSlett
  2. Er bare så utrolig vakkert det du lager.
    Og så kjekt med tutorials.
    Jeg løfter på hatten her jeg og ønsker deg en flott mandagskveld.
    Klem Heidi:)

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-