lørdag 31. oktober 2009

TUTORIAL PÅ "VELKOMMEN-TIL-VERDEN" ESKE

Her har jeg laget en trinn-for-trinn beskrivelse av hvordan jeg har laget denne esken. 
Alle tekststemplene finner du hos North Star Stamps. Stempeldetaljer finner du HER.
Esken måler 11 x 11 cm og er 3 cm høy.
Jeg starter med å skjære ut to kvadrater. (Lokk og bunn).
Ett kvadrat på 16,5 x 16,5 cm og ett på 17 x 17 cm. 
Så lager jeg en brettekant 3 cm inn på alle sider, på begge kvadratene. 
Klipp så ut "flikene" som vist på bildet under. 
Brett inn kantene på begge stykkene og lim A mot B i alle hjørner. 
Bunn og lokk er ferdig.
Til bunnen skjærer jeg ut mønsterpapir for å dekorere kantene og i bunnen. 
Skjær ut 4 rektangler i mønsterpapir på 10,25 x 2,75 cm
Skjær ut et kvadrat i mønsterpapir på 11,3 x 11,3 cm.
Skjær ut et kvadrat i kartong på 11,75 x 11,75 cm.

Rektanglene fester jeg rundt kantene på esken.
Kvadratene limer jeg oppå hverandre, mønsterpapiret oppå kartongen. Dette festes så under esken. 
Da er bunnen ferdig. 
Til lokket skjærer jeg ut 4 rektangler i mønsterpapir på 11 x 3 cm.
Så har jeg brukt Spellbinders Nesting Fleur til å stase ut den mønstrete kvadraten. Her har jeg brukt kartong. Denne rammen måler 10,5 x 10,5 cm.  (Istedet for denne kan du skjære ut et kvadrat i kartong på 10,5 x 10,5cm).
Så skjærer jeg ut to kvadrat i mønsterpapir, ett på 10,5 x 10,5 cm og ett på 7,8 x 7,8 cm.

Rektanglene limer jeg rundt kanten på esken.
Det største kvadratet i mønsterpapir limer jeg på toppen. Det mønstrete kvadratet fester jeg 3D-puter i hjørnene og fester det så oppå esken. Så limer jeg på siste kvadrat i mønsterpapir.

Da er lokket ferdig. 
Lokk og bunn er ferdig til pynting. 
Jeg har brukt glitterlim i sølv rundt kantene. 
Deretter limte jeg på perlebånd i forskjellige størrelser. Jeg brukter limpistol til dette. 
Innvendig har jeg brukt tekststempel fra NSS som er stemplet og embosset. Blondebånd, perlebånd og blomster har jeg også brukt. I hjørnene har jeg brukt metallpynt som jeg har hatt hvit crackle paint over. 
På lokket har jeg også brukt perle- og blonde bånd. Også her har jeg brukt glitterlim i sølv.  
Blomstene har fått litt sverte på seg og sølvglitter-lim. Et par charms har jeg også festet. 
Her er også teksten stemplet og embosset. Deretter har jeg brukt Spellbindersramme til utstasing. 
Bare et eksempel på pyntingen. 

LYKKE TIL!


4 kommentarer:

  1. du er så flink.ska prøve å lage en eske til datteren min som er 16 .

    SvarSlett
  2. Heisann
    denne esken var helt utrolig nydelig du!

    SvarSlett
  3. kikoo c'est boite est sublime tres beau travaille
    et j'admire tout ce que vous faites un grand bravo

    SvarSlett
  4. Estupendo blog...me encanta, Felicitaciones y gracias por compartir tus bellezas. Alazny desde Venezuela.
    Great blog... I love it, congratulations and thank you for sharing your beauties.
    Great blogg... kjærlighet, gratulasjoner og takk for deler din skjønnhet.

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-